Music

Löften

Om jag fick åka var som helst i hela vida världen skulle det bli till Paris. Jämt. Det riktigt värker i mig, så gärna vill jag åka dit igen. Ta bilder på Eiffeltornet, sitta på trappan till Sacre Coeur och titta på folk, äta världens godaste crêpes på crêperiet vid Rue Mouffetard där man aldrig snålar med nutella och banan. Jag vill så gärna åka nu nu nu!

Här är en liten lista på saker som jag hoppas händer 2009. Vi kan kalla dem nyårslöften. Roliga löften som inte innefattar tråkiga saker som sluta äta godis, börja träna mer och sluta röka. Nu röker jag i och för sig inte, men ändå.

Jag

åker till Paris med min kamera och min kärlek och mina vänner
gör snöänglar i snön som förhoppningsvis kommer till Göteborg förr eller senare
fotar massor
tar körkort
sköter mina tänder bättre
blir en snällare människa
skaffar mer rosa saker till mitt lilla hem
skrattar mycket
äter fina bakelser med fina vänner

äter mer turkisk peppar
spenderar mer tid på balkongen
läser hundra fina böcker
löser Israel/Palestinakonflikten
löser alla konflikter i hela världen
uppfinner något spektakulärt
skriver en bok som får folk att känna sig lyckliga och allmänt glada
får jobba kvar i min fina bokhandel, eftersom lågkonjunkturen dragit åt skogen
fikar oftare
skaffar en retro kyl
lär mig minst fem nya saker - bilkörning inkluderad

Ja, det var väl allt. Jag är lite osäker på det där med konflikthanteringen, men resten borde vara genomförbart.

Kommentarer
Postat av: Miss E

Jag är helt med på att åka till Paris! Tycker vi sparar ihop och åker över påsken :-)

2008-12-29 @ 14:43:30
URL: http://missesblogg.blogspot.com
Postat av: Sarah

Men du... vad fin du är! Skriver bra gör du också.

2008-12-29 @ 23:31:24
Postat av: hedgehog-sara

Jag skulle vilja sitta på en uteservering i en grekisk by, och lyssna på gubbarna som dricker kolsvart kaffe, och känna solen på mina ben. Så vill jag ha det.

2008-12-30 @ 08:09:12
URL: http://hedgehog.se
Postat av: Annika

Hej!

Har inte ditt Tamron filterdiametern 67mm? Isåfall är det inte konstigt att en 58mm-macrocoupler inte passar :) Du kan alltid leta efter billiga step-up-ringar som passar måtten 58-67mm. Eller så kanske du har något annat objektiv som macrocouplern passar på?



Jag monterade bara fast mitt 100mm-objektiv i huset, sen en macrocouplerring mellan de två objektiven :)



Det är kul med frågor så fråga på ;) Jag hoppas du får supermacrot att fungera.

2008-12-30 @ 13:35:34
URL: http://annikasvenmarck.wordpress.com
Postat av: Linda K

åh det snöar hos dig, vad fint :)

2009-01-02 @ 21:46:07
URL: http://iabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0