Music

Döden döden



När jag fyllde år i november fick jag en lök av min kollega. Det tycker jag var fint av henne. Några dagar senare kom hon till jobbet med piratlapp eftersom hon stuckit sig i ögat med en pinne. Men det har ju inte med löken att göra.
Att ge mig blommor är snällt. Dock inte mot blommorna. Jag dödar nämligen allt grönt. Jag kan inte ens hålla liv i en kaktus. Det säger väl en hel del? Jag ställde min lök i ett glas vatten, ett väldigt fint glas, och pratade lite med den ibland. Jag har hört att det ska vara bra. Jag borstade till och med tänderna innan. Ändå dog den. Mycket tragiskt. Det ser fortfarande ut som att den ska slå ut, men de där stackars knopparna är snustorra och knastrar illavarslande när man rör vid dem. Mycket tragiskt som sagt. Inte har jag hjärta att slänga den heller. Så den får stå kvar.

Kommentarer
Postat av: Lotta G

Men tänk att man kan göra ngt så fint av det döda...

2009-01-27 @ 11:39:34
URL: http://hemmahoslotta.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Hm, den där piratlappen missade jag...

2009-01-27 @ 22:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0